ענקיות האופנה בקשיים ואילו בתי העיצוב הקטנים בפריחה..

-

כל מי שמעורב בתעשיית האופנה, קשוב כל הזמן למגמות ולכיוונים המתפתחים בענף- גם בתחום העיצוב עצמו, אך גם בתהליכים הכלכליים הנובעים בתעשייה ענקית זו.

זו השנה הרביעית ברציפות בה חברת Business of Fashion וחברת הייעוץ הגלובלית מקינזי מוציאים סיכום שנתי, מוסמך ומגובה עובדות, בנוגע לנושאי מפתח והתפתחויות כלכליות בתעשיית האופנה. דגש כמובן ניתן למגמות חדשות ותנודות המתרחשות בתחום. בדוח המרכז לגבי שנת 2020, מודגשות גם התוצאות וגם התחזיות.

רוב המנהלים של חברות האופנה הגדולות, מדגישים האטה- גם לפי פילוח מגזרי, לדוגמה- רשתות אופנה יוקרתיות ורשתות עממיות, וגם פילוח לפי איזורים גיאוגרפיים- אסיה, אירופה, צפון אמריקה. המצב הכלכלי, התפתחות ההיצע הדיגיטלי ותשוקת הצרכנים, במיוחד הצעירים, לממש אמירות אישיות ברכישת פריט אופנה, מזוהים כגורמים מניעים בהאטה זו.

המגמה שמצטיירת הינה של דרישות צרכנים לנוחות ומיידיות , בפורמט אישי יותר, עם “חיכוך” מינימלי בתהליך הרכישה. כלומר: להציע מיידית את המבחר הרלוונטי ללקוח, מבלי שיאלץ לנדוד ולחפש בחנות ענק, עם היצע של עשרות תחומים נוסף לאופנה, וסגנונות שאינם בכלל בכיוון שהצרכן מחפש.

המגמה היא בשני דגשים: היחס ללקוח עצמו- הלקוחות מחפשים מגע אישי וישיר, חוויות לקוח משופרת, יחד עם תגובה מהירה מאוד למגמות באופנה. דגש נוסף הינו בתחום חומרי הגלם  המשמשים את תעשיית האופנה.יש דגש לקיימות בעת שימוש בחומרי גלם, מה שמכתיב מעבר משימוש בבדים וחומרים סינטטיים לבדים מחומרים טבעיים, המספקים פונקציונאליות ונוחות.
מתוך מגמות אלו מובנים הקשיים של חברות האופנה הגדולות- השקת קולקציה, כדי להגיב למגמות או כדי להציע מגמה חדשה, לוקחת חודשים ארוכים, עקב הצורך להניע תהליכים ארוכי טווח על פני הגלובוס כולו, של עדכון פסי ייצור, שרשראות אספקה ועיצוב גלובלי. גם חברות האופנה הגדולות מתבססות ברובן על חומרי גלם סינתטיים, ופסי ייצור המותאמים להם.

ישנם אנליסטים בתחום המדברים לא על האטה, אלא על התמוטטות ממש, שרק הואצה עקב מגיפת ה- Covid-19  העולמית. בכתבה במגזין הניו- יורק טיימס מתוארת התחזיות , כבר מספר שנים, על “בועה” שתתפוצץ, וכעת נראה שהגיע העת לכך. עודף מדהים של בגדים וקולקציות מצוי במחסנים ובחנויות, שחלקם סגורים מזה זמן, וחלקם אולי לא ייפתחו מחדש.

על רקע מצב זה, ניתן להבין את פריחת המעצבות ובתי העיצוב העצמאיים והקטנים. ככל שבתעשיית האופנה עשוי להיות יתרון לגודל ולייצור המוני, דווקא המעצבות העצמאיות והקטנות פורחות. הן מסוגלות לספק, בזמני תגובה קצרים יחסית, מענה לצרכים אישיים של לקוחות וקהלים ממוקדים. הן עוסקות ישירות במגע עם לקוחות, זיהוי הצרכים שלהם ומתן תשובה אישית ומותאמת. מעצבות אלו לא מנסות לקלוע לטעם עולמי גלובלי, שייתכן ובכלל אינו קיים, אלה מותאמות לסביבה המיידית.ככל שייצור בסדרות קטנות יקר יותר בהשוואה לייצור המוני, הרי שבהיעדר שרשראות אספקה מורכבות, מחסני ענק ותהליכי ייצור על פני העולם כולו, נחסכות כאן הוצאות הקיימות לרשתות האופנה הגדולות, וכך יוצא שבסופו של דבר מחיר הפריטים תוצרת בתי אופנה קטנים ועצמאיים איננו יקר הרבה יותר מאשר פריטים של רשתות אופנה גדולות. מרבית המעצבות גם מלכתחילה בחרו לעבוד עם החומרים הטבעיים, שהדרישה אליהן גוברת, כך שיוצא שכל גורם אשר הביא להאטה בפעילות רשתות האופנה הגדולות, פועל בצורה חיובית להגדלת הפעילות של המעצבות הקטנות והעצמאיות.

גם חברת הייעוץ BCG, בדוח מיוחד על מצב האופנה, מדגישה את ההאטה, היעלמות והצטמצמות חברות גדולות, וצמיחה לבתי עיצוב אופנה היודעים לתת מענה לצרכים אישיים ולקיימות.

המעצבת טלי רוקני פעילה גם בחנויות מקומיות, כולל חנויות הבית של בית האופנה שפתחה, וגם בזירת האינטרנט הארצית והעולמית . כך היא מבטיחה את המגע הישיר וזיהוי צרכי הלקוחות בצורה מהירה. מיום פתיחת בית האופנה , במשותף עם בעלה עמית שניידר, היא הקפידה על עיצובים מקוריים ועדכנים משולבים בקו קלאסי מתוחכם בהתאמה לסגנון החיים העכשווי, מחומרי גלם טבעיים, יחד עם גזרות מחמיאות ותפירה מוקפדת

0
    0
    הסל שלך
    הסל שלך ריקחזרי לחנות