כיצד הטכנולוגיה והמעבר לקניות און ליין הצליחו להוריד את מחירי האופנה.

-

בתזמון מצמרר, מספר שנים אחרי שהחל מהפיכת המעבר לקניות און ליין גם בתחום האופנה, מגיפת ה Covid-19 הגיעה והאיצה מהפכה זו עוד יותר. כיום ברור שאחד המפתחות להישרדות וצמיחה בתחום האופנה הינו מימוש עמוק של שינוי( טרנספורמציה) דיגיטלי , בכל תחומי העיסוק של תעשיית האופנה, מרגע הרעיון לעיצוב ועד ההפצה הסופית ללקוח. סקר מעמיק של חברת הייעוץ הגלובלית מק’קינסי, שבוצע במהלך אמצע וסוף שנת 2021,  עוסק במשמעות והשפעת הטרנספורמציה הדיגיטלית על תעשיית האופנה, על כל היבטיה, ומציג ממצאים וכיוונים מהותיים.

ברור שמגיפת הקורונה יצרה השפעות מסוימות על תעשיית האופנה, אך הסקר מראה שהמגיפה בעיקר האיצה או מיקדה כיוונים, שממילא התרחשו בשנים האחרונות. אחד המנהלים המובילים בתחום צוטט כאומר:  “השגנו שנתיים של טרנספורמציה דיגיטלית תוך חודשיים.”

למשל, ממשיכה מגמת הירידה לקנות ברשתות שאינן עם ערוץ דיגיטלי לרכישה, כולל במדינות שבהן לא היה סגר  או הפסקת מסחר בקניונים.נראה כי במקומות בהם היה סגר, פעילויות מסוימות וחברות מסוימות עברו לצמיתות למסחר אלקטרוני מקוון, ובוצעה סגירת החנויות הפיזיות.

אולם הטכנולוגיה הדיגיטלית והמעבר לקניות און ליין אינם רק אמצעי וערוץ מכירות שהולך ונהיה חשוב יותר ויותר. אלו הם אמצעים ותהליכים שעוזרים לחברות בשינוי הרכב העלויות, ובהפיכת כל שלב בשרשרת הערך, בתהליך האופנה, לטוב יותר, מהיר וזול יותר.
לדוגמא, הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת יישום חידושים בלוגיסטיקה, שמשמעותן הוזלה של תהליכים כמו ניהול מלאי. במקום לבצע ספירות ידניות חוזרות ונשנות מה מצוי במלאי, בסריקה מהירה של ברקודים ניתן לקבל תמונת מצב על המלאי, סוגי פריטים, גדלים וצבעים.

מאמר מקיף שפורסם במהלך שנת 2020, סוקר את השפעת הטכנולוגיה ומגמת המעבר לקניות ברשת און- ליין, כולל ניתוח השפעה על תחומים כמו קיימות וכלכלה מעגלית. מתוך מחקרים המופיעים בו, עולה התמונה כי  אימוץ החדשנות הטכנולוגית, כולל היכולת לבצע קניות ברשת, מעבר לכך שהם משדרים עדכניות והתאמה לרוח התקופה, מתבטאים בהורדת עלויות כוללת בסופו של דבר.
בזכות הטכנולוגיה והמעבר לרכישות ברשת  ניתן למכור לצרכן מוצר איכותי במחיר סביר. ככל שנדרשות השקעות במעבר לטכנולוגיה דיגיטלית והקמת אתר מכירות ברשת, הרי שהשקעות אלו הינן חד פעמיות ויוצרות עלויות ייצור תפעול נמוכות יותר, כך שכלל העליות ליצרן קטנות. בהינתן הישג זה , ניתן להוריד מחירים לצרכן.

טכנולוגיה חדשנית בתעשיית האופנה מאפשרת לבצע תהליך עיצוב בצורה מהירה וזולה יותר. שימוש בהדמיות תלת- מימד, סביבה משולבת באמצעות מציאות מדומה, ,virtual reality  של מוצרים והתאמתם לדמויות וירטואליות, ללא צורך בדוגמנים ודוגמניות אנושיים, הדפסות תלת מימד- כל אלו מוזילים מאד את תהליך העיצוב.

מעבר מהיר יותר לייצור, ייצור בכמויות מתאימות יותר בזכות ידע AI- אינטלגציה מלאכותית, המציעים הבנה נכונה יותר של הביקושים בשוק, מלאי מתאים יותר וזמין יותר- כל אלו מקטינים עלויות ייצור, שינוע, איחסון,אבטחה, טיפול בעודפי מלאי- וההוצאות הכוללות הקטנות יותר מאפשרות להוזיל את מחיר המוצר לצרכן הסופי.

המעבר למכירה ברשתות אופנה און ליין מקטין את הצורך בקיום חנויות, עובדי מכירות ומסדרי סחורה. עלויות של קיום חנויות פיזיות במרכזי קניות, הינן גבוהות מאד, וכאשר רשת מוכרת באמצעות האינטרנט,  למעשה החנויות המסורתיות מוחלפות במרכז לוגיסטי אחד, או אפילו ייתכן והסחורה מצויה אצל היצרנים, וכך עלות התפעול יורדת מאד. חיסכון זה בעלויות מתבטא במחיר זול יותר לצרכן הסופי, כולל אחרי התחשבות בעלויות המשלוח.

לסיכום, פרט ליכולת טובה יותר לחשוף את מיגוון המוצרים בצורה ממוקדת לכל צרכן וצרכן, שימוש בטכנולוגיות חדשות ומכירות און ליין יוצר מבנה עלויות שונה וזול יותר במרבית המקרים לכלל מרכיבי שרשרת הערך בתעשיית האופנה, ועלויות מופחתות אלו מאפשרות להציע גם מחיר זול יותר לצרכן, כתוספת ליתרונות האחרים.

המעצבת טלי רוקני אמנם מפעילה גם חנויות של המותג שהקימה, לשמירת קשר ישיר עם לקוחות, אך מקפידה לנצל את יתרונות המכירה און ליין ופעילה בזירת האינטרנט הארצית והעולמית. כך היא יכולה להציע עיצובי אופנה ייחודיים במחירים אטרקטיביים, באיכות גבוהה. ומבחר העדכני.

0
    0
    הסל שלך
    הסל שלך ריקחזרי לחנות