טרנדים באופנה האם מעצבות צריכות לרדוף אחריהם או לפלרטט איתם ?

-

אופנה  בביגוד היא תכתיב חברתי  לפרטים הנחשבים ל”נכונים”, “ראויים” ו”יפים” ביותר.המילה העברית אופנה חודשה על ידי חמדה בן-יהודה, כתרגום למילה הלועזית “מודה”.

האופנה טבעה להשתנות תדיר, ושינויים אלו נוצרים משיקולים רציונליים והגיוניים, כמו שימוש בחומרים התורמים להגנה על הסביבה, מענה לצורך כמו לבוש מיוחד לעובדים בתעשייה מסוימת, אך גם משיקולים שאינם רציונליים.

מגמות ושינויים אלו, או טרנדים, הינם המנוע המחדש ומעדכן את האופנה.

ברור שמעצבות ומעצבי האופנה חייבים להיות מעודכנים במגמות הללו, מעצם היותם חלק מתעשיית האופנה. אבל, נושא המצוי במחלוקת בין מעצבי האופנה, הינו כיצד להתייחס למגמות הללו.
האם חובה לאמץ כל מגמה חדשה שמתפתחת? או שאולי צריך להתעלם לחלוטין מהמגמות, וליצור מגמה משלך, בתקווה שמגמה זו תהפוך להיות הטרנד הלוהט הבא, והיא תעצב את עולם האופנה? או שאולי צריך לאמץ דרך ביניים של הכרת המגמות, אימוץ מוטיבים ורמזים מהמגמות, ושילובם במגמה עצמאית לחלוטין- מעין פלירטוט עם הטרנדים החדשים.

האם טרנד הינו תמיד חובה? האם חייבים לרדוף אחרי כל מגמה מתפתחת ולשלב אותה בקולקציה של המעצבת?
היצמדות לטרנד יכולה להוות סיכון, במיוחד כאשר את מעצבת אופנה מתחילה. הרי מעצם ההגדרה, הטרנד הינו זמני. ואם מעצב מתחיל מאמץ טרנד מסוים, שנעלם לאחר תקופה, אך המעצב נשאר מזוהה עם המגמה הזו- המעצב עלול להיתפס כלא- רלוונטי. התחברות לטרנד אופנה משמעותה להיות חלק מחגיגה עדכנית ועכשווית. לא רק כוכבי קולנוע וסלבריטאים מקפידים להתחבר לכל טרנד אופנה.  אימוץ הטרנד מגדיר אותך כאדם וכאישיות עם מסר מסוים, ומשקף בגלוי את הזהות שלך. אימוץ טרנד חוסך זמן, ומגן עליך מטעויות בלבוש- הטרנד הוא הדבר הנכון כעת! אימוץ הטרנד משדר קשר עם העולם המודרני , ודרך ליצור רושם ראשוני ברור. כך לבישת בגדים באופנה עדכנית יוצרת תחושת ביטחון ונינוחות, ובכלל מעצימה את הרגשות החיוביים.

מצד שני, אם מעצבת האופנה תקפיד על עיצובים בסיסיים וקלאסיים, ותתעלם מהטרנדים, ייתכן ויש כאן החמצה של מגמת אופנה מהותית.יש כבר לא מעט מעצבים המצויים בקטגוריה של קלאסי, וישנו סיכוי שלא נצליח לבדל את עצמנו בקטגוריה הזו.
צריכים לזכור כי גם מה שמוגדר כיום סגנון קלאסי ניצחי, היה פעם טרנד!

לכן מוצעת גם דרך שלישית, לפלרטט עם הטרנדים והמגמות. מצד אחד, להיות עם סגנון אופנה מוכח, מייצג ומקובל, אך לשלב בו נגיעות ורמזים למגמות עדכניות, שייתכן שתחזקנה חודשים ספורים בלבד או כמה שנים, אך כעת הן עדיין בבחינת מגמה חדשה.

כל מעצבת צריכה להחליט על הדרך בה תלך. אימוץ טרנד יכול לכנראה להביא ליכולת מכירה נקודתית וגבוהה, הגם שיש בכך סיכון. היצמדות לסגנון  יציב ובר קיימא מבטיח כנראה נוכחות קבועה בשוק האופנה. כולנו מכירים את הזעזוע מעצם המחשבה לזרוק או למסור מהקולקציה שבארון הבגדים שלנו פריט לבוש המוגדר קלאסי או “מעל הזמן”. החלטה על המיצוב והמיתוג בו תיזכר המעצבת בעוד שנים רבות היא המפתח לקבלת ההחלטה כיצד להתנהג.

טלי רוקני, כאחת שעבדה בבתי אופנה מובילים באירופה כגון בנטון ואדידאס, יוצרת עיצובים מקוריים  המשקפים טרנדים ומגמות, משולבים בקו קלאסי מתוחכם בהתאמה לסגנון החיים העכשווי. בכך היא מקיימת קו יציב וייחודי, אבל לא מתעלמת מטרנדים עדכניים.

0
    0
    הסל שלך
    הסל שלך ריקחזרי לחנות