חזרתן של השמלות והחצאיות לארון הבגדים של הנשים בישראל

-

באתר של חברת אופנה ישראלית(גם בחורף) מצאנו פרסום המדגיש כי נמצא בקולקציה שמלות גם לחורף. שמלות אלו עשויות מבדים מחממים כמו סריגים, קטיפה, בדי שיפון, בדי קרפ ועוד. פרסום זה מדגיש את המגמה המתחזקת בשנים האחרונות- הנשים הישראליות חוזרות להעדיף שמלה וחצאית על פני האפשרויות האחרות, ולכן צריך להציע גם קולקציה לחורף.

הסגנונות- מגוונים. שמלות שיפון מקסי מרשימות, שמלות תחרה בגזרת מחמיאות במיוחד, שמלות ספורטיביות ליום יום וגם שמלות ערב קלאסיות. השמלות בצבעים חלקים מלאי חיים או לחילופין מודפסות בדוגמאות עדכניות ייחודיות.

אחרי מלחמת העולם השניה, תקופה בה האופנה העבירה את הנשים למכנסיים, הגיעו שנות ה-60 וה-70, עם שמלות פרחוניות ומעוצבות, וכמובן אופנת חצאיות המיני, כחלק מהתנועה לשחרור האישה. אבל, בשלושת העשורים האחרונים אופנת מכנסיים-חולצה- ז’קט, חלקם כמובן פריטי ג’ינס, כולל אוברולים,  הפכה קוד לבוש נפוץ לנשים בישראל, ממיגוון סיבות. אימוץ סגנון גברי/עיסקי להגעה לעבודה, חלק מהמאבק על שיוויון מעמד בעבודה, הגעת רשתות עולמיות לישראל עם היצע מגוון של עיצובי מכנסיים וחולצות, הביא לירידת קרנן של השמלות והחצאיות כפריט לבוש לעבודה, והותיר את השמלות כפריט לאירוע חגיגי או יציאה לבילוי בערב.

חזרת השמלות והחצאיות לארון הבגדים של הנשים בישראל נובעת מכמה סיבות. הראשונה, המגמה העולמית לא הוציאה פריטים אלו ממלתחת הנשים היום יומית, ולהיפך: מדגישה את השמלה והחצאים כמרכיב הכרחי במלתחה. ניתן אמנם למצוא כיוונים ודגשים לשמלות, אבל הפריט נוכח בארון הבגדים של האופנה העולמית בעשורים האחרונים. נוכל למצוא למשל בדגשים לשנת 2020 שמסתיימת כעת(vogue).

מעצבים כגון Jil Sander, Agnona, Bottega Veneta, Balmain, Altuzarra, Alexander McQueen, מציגים שמלות סריג מפוארות, אך לשימוש יום יומי, כחלק מהדגשת נוכחות השמלות והחצאיות גם באופנת החורף העולמית.

שנית, יותר ויותר מעצבים ישראליים זוכים בהכרה על העיצובים שלהם לשמלות(שמלות ישראליות בעולם). נכון, מרביתם הציגו שמלות לאירועים חגיגיים, או הצלחה רבה בעיצוב שמלות כלה, אבל ההכרה שמעצבים ישראליים יודעים להיות בחזית העולמית בעיצוב שמלות וחצאיות, גורמת להסתכל שוב על הפריטים הללו כמרכיב בארון הבגדים של הנשים בישראל.
מעצבי אופנה ישראלים מככבים בעולם האופנה ופורצים החוצה. כולם מכירים מעצבים מקומיים  וותיקים שהצליחו לפרוץ מעבר לשוק המקומי, כמו גדעון אוברזון ומיכל נגרין, אך גם מעצבי אופנה חדשים יותר כמו אלון ליבנה שעיצב שמלה בלתי נשכחת לליידי גאגא וזכה להלביש עוד שלל נשים מפורסמות בעולם, דורית בר אור שדורגה על ידי ווג הבריטי כאחת מ-11 מעצבי האופנה החמים בקיץ 2013, וכמובן המעצבת הישראלית ענבל דרור שזכתה לפרסום עולמי בעקבות השמלה שעיצבה עבור ביונסה בטקס פרסי האמי בשנת 2016, ועוד היד נטויה(מעצבים ישראליים בחו”ל)

שלישית- רשתות האופנה העולמיות המגיעות לישראל, מביאות יותר ויותר דגמים של שמלות וחצאיות לשימוש יומי. האופנה הפכה להיות אופנה מהירה עם קצב שינויים מסחרר, אם בעבר היה נהוג לקנות מספר פריטים בודדים בכל עונה, הרי שהיום חוקי המשחק השתנו ורשתות האופנה משנות את הקולקציות כמעט מדי שבוע. המחירים של הבגדים הפכו להיות הרבה יותר זולים ונגישים מה שמאפשר שינוי ותחלופה של המלתחה.אם חולצה ומכנסיים הם פריטי מלתחה “חסרי סיכון”, הרי שבזמינות ועלות השמלות והחצאיות היום, ניתן בהחלט לנסות סיגנון נוסף, ואין כאן סיכון רב מדי.

רביעית, חיפוש ייחודיות והדגשת אופנה ייחודית לנשים, מחזירה את השמלות והחצאיות לארון הבגדים של האישה הישראלית.(עולם האופנה מאז ועד היום).

משנת 2000 ועד היום האופנה שינתה את פניה. מקובל בהחלט שלא רק סגנון אחד שולט אלא בכל עונה ישנם לפחות 5-6 מגמות שונות, מהן כל אחת יכולה לבחור את מה שהיא אוהבת ולשלב ביניהם.

במיגוון כזה של מגמות, גם שמלות וחצאיות בהחלט חזרו למצוא את מקומן. כיוון שהאמירה של האופנה הפכה להיות יותר אישית, כל אחת מוצאת את הסגנון שלה ואין צורך להיות קורבן אופנה וללכת עם בגד טרנדי שאינו הולם את מבנה הגוף. האמירה הפכה להיות אישית יותר תוך התייחסות גדולה והקפדה על סגנון בגדים ,גזרות, צבעים ואביזרים כגון משקפי שמש אשר מתאימים למבנה הגוף ולאופי של כל אחת.  טלי רוקני(שמלות), מעצבת ישראלית שעבדה בבתי אופנה מובילים באירופה כגון בנטון ואדידאס,מובילה המגמה זו של החזרת השמלות והחצאיות לארון הבגדים של האשה הישראלית, ובחנויות המותג שלה, באתר הבית שלה ובאתרים נוספים ניתן לרכוש שמלות מותאמות לגוף האשה הישראלית, במיגוון סיגנונות וגדלים.

0
    0
    הסל שלך
    הסל שלך ריקחזרי לחנות